tisdag 10 mars 2009

inget mer konkret

Förstår inte varför de andra ska envisas med att berätta vad som händer, vad vi har för masterplan, hur vi jobbar och sånna stela tråkigheter. Trodde syftet med denna blog var att stimulera vår narcissism. Att förbereda, det väldigt nära anstående, kändislivet då allt ska handla om jag, jag, jag. Eller jag har antagit att det är det det kommer handla om. Om man tittar på intervjuer med gamla legender som varit i hetluften, minns speciellt Judas Priest (lite konstigt exempel kanske).

De satt i en intervju och bara pratade om hur bra de var, alltid har varit och alltid kommer att vara. Alla var väldigt tydliga med att just de var extra jäkla bra, och viktiga för bandet. Det var en riktigt patetisk syn att se ett gäng gamla gubbar sitta och bara jäsa över av självkärlek. Men sen kom jag att tänka på att det kanske beror en hel del på att de stått där på scen så många gånger och känt sig som gudar att de tappat perspektivet. Just när de står där så känns det väl som om de är jordens mittpunkt. Gör det tillräckligt många gånger och du börjar undra om du inte är lite gudomlig i alla fall.

Jag kan rapportera att vår hybris har inte riktigt gått så långt ännu... För alla er som tvivlade

Royal Modestys vägar äro outgrundliga
U

3 kommentarer:

  1. Jodu, kära filosof som funderar kring kändiskapets narcissism. Royals offentliga egenkärlek är underhålladne. Jag läste nämligen lite gamla pressklipp om Royal som jag tyckte var roliga. År 2003 skulle vi spela in en skiva me 12 spår inom kort.(tog 6 år!) År 2004 skulle vi lira på Emmaboda och Hultfred (nja) År 2006 skulle vi slå i Japan(!) och turnera i malmö, göteborg och stockholm med The Backbeats (the backbeats?) Royal Modestys går ut hårt i medierna men allt är inte narcissiskt, spådommen från 2004 att vi inom fem år har skivkontrakt (yes!) och slår igenom (vi kan se ljuset!) är inte helt fel! Narcissismen i bandet för bandet är stor (Ju större mål man missar desto tyngre fall) Men det är inte bara av ondo, tror man inte på sej själv är det bara att hälsa hem i den här branschen! Så är det bara!

    SvaraRadera
  2. jag tror inte ni kommer slå igenom..

    SvaraRadera
  3. Lycka till imorgon! / Hanna

    SvaraRadera