onsdag 4 mars 2009

man med mani

Känner att jag har en förmåga att tjata lite väl mycket om saker, men en blogg går väl an ändå ut på att berätta om sin vardag. Förut var det där evinnerliga tjatet om strängar som går av, sen var det en hel del om arbetslöshet. Men nu har det gått över till att handla om pedaler. Jag sitter och har björnkoll på alla sidor jag kan hitta där det säljs begagnade pedaler. Och så ropar jag hem en lite nu och då. Senaste förvärvet var en fuzz-pedal, jäkligt oklart om jag har behov av en sådan. Men priset talar sitt språk. Är det billigt? Är det kul att leka med ljud? kan man svara ja på båda dessa så är det ett give köp.

Mitt nästa span är en 80-tals chorus-pedal. Jag har goda förhoppningar om att göra något riktigt läskigt med den. Får bara se om det går och blir dyr eller vad som händer. Auktionen stänger inte förrän om en vecka :(

snart ska jag gå och jobba, jäkligt konstig känsla för en arbetsskygg rackare som mig.

the Urge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar