torsdag 8 januari 2009

Märkliga saker,,,

Jag tänkte bara säga att trots att vi har en fantastisk replokal så händer det lite märkliga saker där. Vi håller till i kyrkans gamla lokaler. Huset är från 1700-talet eller kanske t.o.m. 1600-talet. Det är en gammal nedgången prästgård och det sägs att det spökas där. Sånt larv tror jag inte ett dugg på men ändå händer det en del lite märkliga saker och då speciellt i det gamla badrummet.

En kväll när jag kom dit själv innan resten av bandet kommit så var jag tvungen att gå på toan innan jag låste upp själva replokalsrummet. Detta skedde en vindstilla vinterkväll. Jag gick in det lite obehaglia gamla badrummet med svart-vit rutigt kakel och gulaktiga väggar. Mittemot toan ligger särk-förrådet där det hänger vita konformationssärkar och som när man kommer ut från badrummet ser lite ut som hängda konfirmander i det skumma ljuset. Iaf, precis innan jag skulle lätta på trycket så började ett välbekant ljud. Ljudet av rundgånng i från replokalsrummet. Aha, tänkte jag, nu har Sebbe kommit och börjat å mixtra med el-guran. Inget konstigt med det, tänkte jag, förutom att han aldrig brukade komma till utsatt tid. Jag gjorde mig klar på toaletten och ljudet av rundgång dog bort.
När jag klev ut ur badrummet och fick se att replokalsdörren var låst blev jag kall ett kort tag. Va nu? tänkte jag. Jag fick det inte att gå ihop. Varifrån kom rundgångsljudet ifrån? Det finns inga andra instrument eller förstärkare i några andra rum i byggnaden eller i husen i närheten. Jag fick för mig för en kort stund att det var vinden i den gamla ventilationen på toaletten som låtit, men när jag stack näsan utanför ytterdörren för att lyssna på kvällsvinden var det helt vindstilla.
Detta har jag sagt till de andra i bandet, olika tolkningar har givits men nåt är konstigt. En sak som jag oxå tänkt på är att när man ska åka och allt är låst och tittar upp från uteplan till andra våningen så lyser det ofta i badrumsfönstret. Det är säkert för det mesta vi som glömmer att släcka där, men ibland har jag varit nitisk och släckt noggrant i alla rummen (trodde jag) så lyser det ändå i badrumsfönstret!
Jag fattar noll.
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar