söndag 11 januari 2009

svar på frågor

Efter att repat hela helgen är man rätt matt. "Hyresvärden" även kallad "Dödgrävarn" (eftersom han ser ut som granngubben me snöskoveln i "ensamm hemma"-filmen) har satt ett slutsdatum när alla våra saker ska vara ute. Då gäller att vi har en ny replokal, men sånt löser sig alltid!

Jag kan ju då passa på att berätta (eftersom jag fått så många förfrågningar och nyfikna undringar) om vad vi i bandet egentligen äter när vi repar. Jag ska nu avslöja vad för festmat som spisas. Lördagens menyer var typ så här. Jag hade mina gamla äppelbiffar me pasta och delikat sås (lingonsylt utrörd i gräddfil), Peter halsade en yoggi, Örjan vräkte i sig som vanligt bara pasta, pasta och ännu mer pasta, Sebastian lyxade till det med sin egengjorda "havregryns-pannacotta" dvs. en micrad och upponervänd kaffekopp me havregrynsgröt med ett tjusigt berg av lingonsylt ovanpå och Nils klunkade sitt kaffe.

Jag hoppas frågetecknen har lättat från dessa nyfikna människors sinne och fått dem att gå vidare här i livet med en känsla av tillfredsställese. Ja,,,eller avsmak.

hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar